nedjelja, 7. travnja 2013.

Istanbul VOL.1 - turističke znamenitosti



Putovanja su moja velika ljubav. Onaj osjećaj kada dođete u nepoznato, samo planiranje puta, ma sve.
Ja se nakon jednog dana svugdje osjećam ko doma :)
Nikako da krenem sa izvještajem iz Istanbula, jer neznam odakle da krenem :)




Putovanje je u mojoj glavi krenulo puno prije stvarnog puta, i svakome ko negdje putuje toplo preporučam forume o putovanju u grad u koji idu. Tamo ćete naći pregršt korisnih informacija, od prijevoza, smještaja, što vidjeti..
Mi smo bili smješteni u strarom dijelu Sultanahmet, lokacija savršena, 10 minuta od Topkapi palače, 10 minuta od Spice Bazara i Eminonu i Galata mosta, i ostalih turističkih atrakcija.
Moram priznati da smo sve obilazile pješke iako je sam javni prijevoz u Istanbulu jako dobro organiziran.
Ako ćete se voziti javnim prijevozom preporučam kupnju Istanbulcarta ( kartica koja košta oko 7tl i na koju uplatite novac za vožnje, na ovaj način vam je vožnja jefitinija, i kada odlazite vratite ju na kiosk i dobijete natrag svojih 7tl ).




U razgledavanje glavnih atrakcija krenite odmah ujutro ako želite izbjeći ogromne gužve, znači prije 9 sati.
Mi smo krenule od Topkapi palače ( cijena 25 Tl bez harema, harem se plača posebno ).

Topkapı Sarayı, "Dvorac topovskih vrata," ovaj dvorac je bio sjedište Osmanlijskog carstva od 1465. do 1853. Dvorac je sagradio sultan Mehmed II1459; gradnja je dovršena 1465. Dvorac je smješten na krajnjem dijelu uzvišenog rta koji pruža pogled na Zlatni rog i Mramorno more, sa očaravajućim pogledom na Bosfor

















Računajte da ćete se zadržati :)
Sljedeća je bila Aya Sofia. Usput smo popile sok od nara, a ja sam se naravno zalijala :)
Cijena ulaznice 25 Tl.




Aja Sofija ili Crkva Svete mudrosti, koja je bila izgrađena kao crkva, zatim prenamijenjena u džamiju, a potom u muzej. Predstavlja remek-djelo bizantske arhitekture i umjetnosti uopće. Bila je najveća crkva u Istočnom Rimskom odnosno Bizantskom carstvu.
Aja Sofija je izgrađena u doba vladavine cara Justinijana. Jedno od najvećih graditeljskih dostignuća u povijesti čovječanstva izgrađeno je za samo pet godina: od 532. do 537. Crkva je bila posvećena Kristu kao personifikaciji Svete Mudrosti. Izgrađena je od kamena i opeke, visoka 55 metara, a promjer kupole iznosi joj 31 metar.







Preko puta Aye Sofie, prošećete parkom i dolazite do Plave džamije, koja je i turska državna džamija. Ulaz se ne naplačuje, ali imajte na umu da ne možete ući za vrijeme molitve. Svakako iz poštovanja prekrijte kosu i noge ( ako imate suknju ).







U neposrednoj blizini nalazi se i Hipodrom, centar gradskih zbivanja u rimsko doba, mjesto održavanja utrka kočija. Na Hipodromu se nalaze 3 stupa : Teodozijev obelisk ( Dikilitas ), Zmijski stup ( Burmali Sutun ) i stup Konstantina VII ( Kolosus ).



Cisterna bazilika ( Yerebatan Sarayı ili Yerebatan Sarnıcı, tj. "Potopljena palača" ili "Potopljena cisterna ). Najveća od nekad nekoliko stotina cisterni ispod grada. Cisterna je podzemna komora ispunjena snažnim stupovima. 
Mene je baš dojmila, mrak, unutra tišina, zvuk kapanja vode, pomalo sablasno, ali prekrasno. Cijena 13 Tl.




Već sam spomenula Eminonu, stajalište trajekata za Aziju ( bile smo i tamo, ali samo u novome dijelu, stari nismo nažalost stigle ) nalazi se Galata most, pređite most pa lagano uzbrdo prošećite do Galata kule.



Galata kula izvorno je poznata kao i Kristova kula, korištena je kao i zatvor u osmanskom razdoblju, sa kule se preteže prekrasan pogled. Cijena 12 Tl.



Spustite se sa kule pa naravno popite čaj, malo da odmorite i za koju minutu ste na Ištkal ulici ( moderna glavna ulica, pješačka, prolazi jedino stari tramvaj ) prepuna dučana i ljudi, na kraju Ištkal ulice nalazi se Trg Taksim.







I za kraj zgrada sveučilišta :)

Nažalost nismo stigle vidjeti palaču Dolmabahce, u nju ne možete ući sami nego samo kao grupa sa vodićem ( nešto treba ostati i za drugi put ) i Ataturk most.
Ako imate vremena svakako posjetite oboje kao i Azijsku stranu. 


Ps. za moju Nadine su svi mislili da je Turkinja :) o tome, i još o puno toga u nekom sljedećem postu :)

2 komentara:

  1. Prekrasan Istanbul koji me jaaaaako mami, a u kojem još uvijek nisam bila. Meni su samo fotke čista fantazija, mogu mislit kakav je tek sam grad <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Stvarno je prekrasan :) meni u top 3 gradova koje sam posjetila ;)

      Izbriši