srijeda, 21. listopada 2015.

Torta " Vesna "





Kažu "organizacija je pola posla", moja organizacija je očito jako loša jer sam zapostavila blog. Recepti čekaju objavu, neke nisam zapisala pa sam u međuvremenu i zaboravila mjere i tako prava plavuša :)
Nanizale su se obaveze, pokoji projekat, brdo mailova, članci, hrpa veša koja čeka peglanje, izrast na glavi koji čeka bojanje i sve se uguralo i izguralo vrijeme za sjesti i napisati pokoju crticu ovdje.
Eto me, popravljam se, gulim mandarine i hvatam jedan sat da vam napišem recept.



Jedna je mama, a moja je zaslužila tortu po želji, i poklon koji joj je izmamio osmijeh na lice. Po prvi put sam nakon nekoliko godina bila doma na njen rođendan i konačno je i ona dobila rođendansku tortu. A moja mama voli beze kore više od svega, ali ipak smo se usuglasile da će ipak biti dacquise i klasična krema i jednostavna torta.
Jer jedna je mama, da bude tu još barem toliko godina....


Torta Vesna

Dacquise od badema

8 bjelanjaka (velika jaja)
300gr mljevenih prženih badema
300g šećera
malo cimeta (može i vanilije)

Ja sam pekla svaku koru posebnu, kalup 22cm, slobodno koristite i veći kalup, torta će biti niža ali ne smeta.

Kalup obložite papirom za pečenje i premažite maslacem.
Pećnicu zagrijte na 160C.
Miksajte bjelanjke dok ne postanu pjenasti, pa dodajte šećer na nekoliko puta, dodajte i cimet ili burbon vaniliju i miksajte dok se šećer ne rastopi i dok ne dobijete čvrstu i sjajnu meringu.
Ručno umiješajte bademe, smjesu raspodijelite na 4 dijela.
Pecite 20ak minuta, gotova je kada dobije boju i bude suha na dodir.
Ostavite da se kore ohlade prije odvajanja od papira za pečenje.




Krema od malina

450g smrznutih malina
50g šećera
malo vanilije
1 žlica gustina (i malo vode)

Maline sa šećerom i vanilijom stavite na vatru, kuhajte dok maline ne omekšaju, usitnite sa štapnim mikserom (ako vam smetaju koštice, procijedite), gustinu dodajte malo vode i izmiješajte pjenjačom, vratite maline na vatru, dodajte gustin i kuhajte dok se ne zgusne.
Ostavite da se pohladi.


Slastičarska krema

8 žumanjaka
150g šećera
1l mlijeka
90g gustina
2 burbon vanilije ili mahuna vanilije
140g maslaca


Žumanjke miksajte sa šećerom. Dodajte gustin i izradite da nema grudica. Mlijeko stavite na vatru sa vanilijom, kada se ugrijalo dodajte malo u žumanjke kako biste ih temperirali, nakon toga ulijte ostatak mlijeka, miksajte i vratite u posudu u kojoj je bilo mlijeko i kuhajte na laganoj vatri dok se krema ne zgusne.  Maknite sa vatre, prebacite u drugu posudu i prekrijte prozirnom folijom preko površine kreme da vam se ne napravi kožica i ostavite da se ohladi. Ako vam se žuri kremu raširite preko tacne u tankom sloju i prekrijte folijom.
U ohlađenu kremu dodajte maslac i miksajte.

Slaganje

Na tanjur za posluživanje/pladanj stavite prvu koru, preko stavite obruč i zaštitnu foliju (plastični podmetač, plastificiranu foliju ili što već koristite) preko kore stavite kremu od maline, nakon toga slastičarsku kremu i ponovite postupak.

Tortu ukrasite po želji, ja sam ju prelila sam čokoladnim ganachem.




Broj komentara: 17:

  1. Poz koliko se dugo kora peče?

    OdgovoriIzbriši
  2. Radila bih tortu u kalupu 28 cm za rodjendan, koliko bih trebala povecati kolicine za biskvit?

    OdgovoriIzbriši
  3. Jela sam ovu tortu prosli vikend I odmah je pravim uskoro, za svoj rodjendan 😀

    OdgovoriIzbriši
  4. pozdrav, zanima me, ja bi ju pekla u kalupu 26, pa sam mislila ispeći na dva puta i prerezati, jer postoji razlog zašto pečete zasebno svaku koru? :)

    OdgovoriIzbriši
  5. torta je fenomenalna, nazalost meni slasticarska krema nije uspjela, previse je rijetka bila i odvojio se maslac od smjese ali je ukus bozanstven, pojeli smo je kasikama :D pravim opet cim naucim raditi ovu kremu :D korice su bozanstvene i ukus <3

    OdgovoriIzbriši
  6. Koliko dugo otprilike(u min) se kuha krema? I smije li prokljucati?

    OdgovoriIzbriši