nedjelja, 12. siječnja 2014.

Torta od čokolade i naranče / Chocolate Orange Cake




Znam da kasnim sa objavama, nemojte zamjeriti, stisnule su fakultetske obaveze :D
Čitam zakone, a u glavi već maštam o torti koja još nije nastala, svojoj rođendanskoj, jer ako si ju sama ne napravim, ko će drugi :)
A ova torta, je nastala mojoj seki za rođendan, izvrsno usklađena kombinacija naranče i čokolade.
A zadala mi je glavobolju, i skoro je postala samo čokoladna torta.
Nakon cijelog dana u kuhinji, xxl ledeni vjetar, mini pite od limuna i razne ostale pripreme došla je na red i torta, i jednostavan plan, ispeći biskvite i napraviti orange curd ( pošto sam dobila puno domaćih naranči ) a onda ujutro napraviti drugu kremu i završiti tortu.
Eh da, ovaj put sam definitivno potvrdila da moja pećnica ne odobrava pečenje dva biskvita u isto vrijeme, ni uz ventilaciju, ni bez ventilacije pa mjenjanje pozicija biskvita, jednostavno nikako, peče se duže i nisu isti, jedan krasan, drugi rupičast i od sada pečem jedan po jedan.
I onda šećer na kraju, dva puta mi se zgrušaju jaja u orange curdu, da da dva puta, bila sam ljuta ko pas, i otišla spavati. Ujutro sam odlučila ipak još jednom, i eto taj put uspješno ;)




Biskvit sam ovaj put radila po receptu Marthe Stewart, a možete ga pronaći na ovdje, dosta ga je blogerica pohvalilo pa sam ga odlučila isprobati, uz manje izmjene ;)
Ja bi samo drugi put smanjila količinu sode, jer ja ju osjetim, ili mi je to u glavi samo hah.

Torta od čokolade i naranče

Biskvit:

170gr kakaa
375gr brašna
1 žličica soli
1 žlica sode 
2 žličice praška za pecivo
600gr šećera
180ml ulja
360ml mlaćenice
2 burbon vanilin šećera
3 veća jaja
360ml vruče vode
korica jedne bio naranče
2 žlice ruma

+ sok jedne naranče za pošpricati biskvit prilikom slaganja

* ja ću drugi put povećati količinu praška za pecivo a smanjiti sodu

Kakao i brašno prosijati, dodati sol, sodu, prašak za pecivo, šećer i burbon vanilin pa dobro promiješajte.
Dodajte ulje, mlaćenicu ( * možete ju i napraviti, tako da u 360ml mlijeka stavite 3-4 žlice limunovog soka i ostavite 15 minuta ), jedno po jedno jaje i vruču vodu pa miksajte na laganoj brzini. Na kraju dodajte koricu naranče i rum i promiješajte spatulom.
Dva kalupa ( 26cm ), obložite papirom za pečenje pa premažite maslacem i dno i stranice i posipajte kakaom. Tijesto podijelite u dva kalupa i pecite 45 minuta. Ako vaša pećnica nije čudnjikava kao moja, pecite ih zajedno na ventilaciji na 170C ili bez ventilacije na 180 C, provjerite čačkalicom.
Ostavite ih da se ohlade pa zamotajte u prozirnu foliju ( ako ih pečete dan ranije ).
Neka se dobro ohlade prije rezanja.
Kada su hladni poravnajte ih i svaki prerežite na pola.




Orange curd 

sok 3 srednje naranče ili dvije velike ( oko pola čaše soka )
i korica 
1 žlica soka od limuna
1 jaje
2 žumanjka
80gr šećera
60gr maslaca

+ 300ml slatkog vrhnja 

Naribajte koricu, pa iscijedite sok, dodajte i limunov sok i šećer, jaja razmutite vilicom pa dodajte u sok i šećer i na kraju dodajte maslac narezan na listiće.
Kuhajte na pari, neka vam voda lagano kipi i ne dodiruje posudu sa smjesom.
Mješajte pjenjačom, i kuhajte dok se ne zgusne, oko 15-20 minuta.
Kada je krema kuhana prebacite je u drugu zdjelicu i pokrijte prozirnom folijom i dobro ohladite.
Kada je krema skroz hladna, tj prije samog slaganja torte, istucite vrhnje u šlag u lagano umiješajte u kremu od naranče.




Čokoladna krema :

400gr čokolade ( min 52 % kakaa )
300ml slatkog vrhnja
korica jedne naranče
1 žlica meda
1 žlica viskija
300ml slatkog vrhnja

Čokoladu nasjeckajte ili naribajte, 300ml slatkog vrhnja zajedno sa koricom naranče zagrijte do vrenja pa prelijte čokoladu. Ostavite minutu pa promiješajte. Dodajte med i viski, promiješajte i ostavite da se ohladi i stisne u hladnjaku ( može i u zamrzivaču ali pazite da vam se ne stvrdne skroz ).
Kada se ganache stisnuo, istucite preostalih 300ml slatkog vrhnja u šlag pa umiješajte spatulom u ganache.

Slaganje torte:

Na tacnu stavite prvi biskvit, poprskajte ga sokom od naranče, premažite polovicom kreme od naranče, stavite drugi biskvit, poprskajte i premažite čokoladnom kremom, opet biskvit, poprskajte, krema od naranče, i zadnji biskvit, poprskajte i cijelu tortu premažite ostatkom kreme i ukrasite po želji,
Ja sam ju ukrasila veoma jednostavnom metodom, okruglim nastavkom i malim nožem, s tim da su od dna manje ove trakice a prema vrhu torte sve veće, pogledajte dolje na linku što mislim.

Broj komentara: 28:

  1. torta je san snova, okusom i sastojcima, a bome i izgledom. svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  2. Torta izgleda potpuno čarobno! Svaka čast :-)

    OdgovoriIzbriši
  3. izgleda odlično, smanji sodu svakako, bar u pola..lp

    OdgovoriIzbriši
  4. Koji presjek, baš mami. Dekoracija je isto prekrasna!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) bila je ne samo lijepa nego i stvarno fina :)

      Izbriši
  5. Izgleda stvaaarno profi.. dekoracije po njoj.. presjek.. predivna!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odgovori
    1. Hvala Anja :)) jedva cekam napraviti onu od ljesnjaka :)

      Izbriši
  7. Savršeno izgleda! Predivno si je ukrasila, a po sastojcima bih rekla da je odličnog ukusa! Svaka čast! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Probala sam napraviti tortu - jako sam zadovoljna. Osim što je fantastičnog okusa, vrlo je velika (nije stala pod zvono za tortu) i oduševila je sve. Hvala na receptu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala tebi na isprobavanju :) bas mi je drago da vam se svidjela :) pa za proslave postena torta mora biti velika ;)

      Izbriši
  9. Torta zaista izgleda super, sve pohvale:) Samo jedno pitanje, je li u biskvit zaista ide cijelih 600 gr secera ili je pogresno napisano?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, ide 600gr, ja sam jos smanjila kolicinu od org recepta :)

      Izbriši
  10. Pravila sam ovu toru i držala sam se točno recepta, naime kod pravljenja kolača to je jako bitno. Dobila sam jedan biskvit koji je ispao ok (a ne dva) a krema je ispala prekisela. Sve u svemu nisam baš zadovoljna i čini mi se da ova torta na slici nema veze s receptom u kojem definitvino je nešto pogrešno napisano. Okusi u torti se totalno razilaze.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je jako zao sto vam nije ispalo kako ste ocekivali, recept je tocno napisan i isproban od citateljica vec nekoliko puta, tako da ne znam gdje je poslo po zlu. Krema od narance vam je mozda prekisela ako su vam narance bile jako kisele, ja sam koristila domace i poprilicno slatke. Sto se tice biskvita, recept je od Marthe Stewart, imate u postu i link i takoder je isproban puno puta, i uvijek jednako uspjesan.

      Izbriši
  11. Torta stvarno super izgleda :), dugo skupljam hrabrosti da je napravim, nisam bas neki strucnjak :), mada radila sam onu sa 4 cokolade i malinama, i super je ispala :), tako da sam resila da ipak probam!! :) Imam jedno pitanje samo, da li smesa za biskvit moze da se pece samo u jednom kalupu, vecem (28cm), ili ipak moram podeliti u dva? Hvala unapred :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vam puno :) moja preporuka bi bila da pecete na dva puta radije, jer je dosta visok biskvit i jako dugo ce vam se peci da se cijeli ispece :) javite kako je ispala :)

      Izbriši
  12. Predivna je torta, napravila sam je uspešno i svi su bili oduševljeni.��

    OdgovoriIzbriši
  13. Torta je čarobna !!! 😇
    Recita mi molim Vas šta je mlaćenica ?.🤗

    OdgovoriIzbriši
  14. Postovanje Mateja. Jesu li biskviti peceni u kalupu promjera 27cm? Ako nisu,mogu li pojacati namirnice jer imam samo takav kalup.Hvala,Lp

    OdgovoriIzbriši