četvrtak, 6. veljače 2014.

Torta od lješnjaka i čokolade / Chocolate Hazelnut Dacquoise Cake





Za moj rođendan se na stolu uz divan prošarani cheesecake našla i ova torta.
Izgledom prilično obična, a okusom jedna prava bomba :)
Spoj lješnjaka i čokolade, puna kreme, bomba a opet nije teška, e tako bi ju ja opisala.
Bila bi još bolja da nisam zaboravila tostirati lješnjake za kore, ali eto dogodi se kad si na sto strana.




Prvi degustator bila je draga Pamela, imala je pravi slatki doručak ;)
i pssst Pam inače nije ljubitelj čokolade, a tražila je repete :)
Moram se pohvaliti i da mi je poklonila dva divna poklona, custom made cookies i pregaču kakvu sam samo sanjala, čim dođem doma pasti će i slika sa pregačom da ju vidite.




Torta od lješnjaka i čokolade

Kore
( za tri kore promjera 25cm, ako želite 4, smanjite veličinu )

8 bjelanjaka
300gr šećera
350gr lješnjaka ( mljeveni, prethodno tostirani i oguljeni )
1 burbon vanilin šećer

Na papiru za pečenje iscrtajte krugove željene veličine ( sa kontra strane, od one na koju ćete stavljati smjesu ), pa premažite maslacem da vam se nebi kore zalijepile.

Zagrijte pećnicu na 160C.

Miksajte bjelanjke dok ne postanu pjenasti pa dodajte šećer na nekoliko puta, dodajte i burbon vanilin šećer, i miksajte dok se šećer ne otopi i ne dobijete čvrstu smjesu.
Ručno umiješajte lješnjake u bjelanjke, lagano kružnim pokretima.
Smjesu raspodjelite na tri djela, ili više, ovisno koliko kora pečete.
Pa pomoću dresir vrećice ispunite iscrtane krugove.
Pecite 20-25 min, dok kora ne bude suha na dodir, izvadite, i ohladite prije odvajanja od papira, jer su kore još uvijek mekane, a hlađenjem će se stvrdnuti.

* lješnjake možete samljeti skroz sitno, ja uvijek kombiniram da ima i krupnijih komada



Krema od mascarponea, nutelle i lješnjaka 
500gr mascarponea
50ml slatkog vrhnja
6 punih žlica nutelle
150gr lješnjaka ( tostirani, oguljeni , mljeveni )

* i kod kreme lješnjaci nisi skroz sitno mljeveni

Mascarpone stavite u zdjelu, dodajte mu slatko vrhnje pa razradite pjenjačom ili mikserom na laganoj brzini.
Dodajte nutellu, opet povežite i na kraju lješnjake.




Čokoladna mousse krema ( bez jaja )
( pjenasta struktura ove kreme više dolazi do izražaja kod posluživanja u čaše )

350gr tamne čokolade ( min 60 % kakaa )
120ml mlijeka
350ml slatkog vrhnja
3gr želatine u prahu ili 2 listića želatine

Čokoladu otopite na pari, mlijeko zagrijte, a u međuvremenu pripremite želatinu prema uputama.
U toplo mlijeko dodajte želatinu i miješajte dok se ne rastopi, pa dodajte rastopljenoj čokoladi, dobro izmiješajte pjenjačom dok se ne sjedini.
Slatko vrhnje istucite u šlag, ali ne skroz čvrsto, pa umiješajte ručno spatulom u čokoladu.




Slaganje torte

Na pladanj stavite prvu koru, premažite kremom od mascarponea, stavite preko drugu koru, premažite drugom polovicom kreme od mascarponea, stavite zadnju koru i premažite mousse kremom i ukrasite po želji.

Prije posluživanja ostavite tortu na sobnoj temperaturi barem 15ak minuta.

Broj komentara: 18:

  1. Booomba!!! <3 Nemam kaj dodat - sastojci govore sami za sebe. Odlična!

    OdgovoriIzbriši
  2. Najviše volim spoj čokolade i tostiranih lešnika zato bi ova tortica bila po mom ukusu!
    Mada nisu loše one čokolada + kandirana korica pomorandže. Obrni okreni čokolada je broj 1 :-)

    OdgovoriIzbriši
  3. hah, da, to su i meni najdraze kombinacije :)

    OdgovoriIzbriši
  4. torta je krasna, ali vas dvije ste predivne

    OdgovoriIzbriši
  5. Lješnjaci i čokolada - ovo ne može biti loše. Blago Pameli da je probala :))).
    Veselim se fotkici pregače, patim na sve što je slatkog dizajna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svima se jako svidjela jer koliko god je cokoladna, bas je onako lagana :)

      Izbriši
  6. Bi li se mogao biskvit ipak peći u kalupu? To mi se čini jednostavnije. Ili možda ima neki drugi razlog zašto ih treba ovako peći?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to nije klasicni biskvit, nego bjelanjci kao za beze kore samo sa ljesnjacima, pa nema potrebe da se pece u kalupu, a i zalijepilo bi se za kalup :) mozda zvuci komplicirano ovako ali stvarno nije, mozete i bez crtanja kruga, pa samo podijeliti smjese i odprilike razmazati preko papira za pecenje :) nadam se da sam pomogla :)

      Izbriši
    2. Ok, sad mi je sve jasno, vidjela sam bjelanjke i radila sam već nešto s njima odnosno biskvit s njima. Mada mi na slici izgleda kao klasični biskvit. Hvala na pomoći, spremam se napraviti tortu u petak, javim kako je ispalo.

      Izbriši
  7. Nema na cemu :) drago mi je da ti se svida torta i da ces ju isprobati :) javi kako je proslo :) i slikicu posalji ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Torta je presavrsena, odusevila je svih na rođendanu, samo sto sam ispekla 4 kore, gornji i donji fil prva krema a u sredini mousse jer sam je prekrila fondanom, savrsenstvooo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To mi je jako drago cuti :) Hvala puno na isprobavanju :)

      Izbriši
  9. Prvi recept isproban sa ovog bloga, ali svakako ne i posljednji... torta je preeefina <3

    OdgovoriIzbriši