subota, 22. prosinca 2012.

Raspuknuti keksići / chocolate crinkles


Please, scroll down for English version




Moji najdraži keksi ikada, čokoladni, krckavi izvana, mekani iznutra, jednostavni za izradu :)
Tko god ih je probao, kaže odlični su, čak i moja mama koja inače baš i nije za kolače.
Ja obavezno radim najmanje duplu smjesu.
Možete im po želji dodati još ribanu koricu naranče, arancine, metvicu, lješnjake, wisky, tamniju čokoladu, pa eto budite kreativni :)
Kod nas su trenutno klasični :)


Recept :
200gr tamne čokolade ( ja sam koristila 52 % )
50gr maslaca
100gr smeđeg šećera
2 jaja
1 burbon vanilija šećer
200gr glatkog brašna
prstohvat soli
pola žličice praška za pecivo

šećer u prahu za valjanje






Rastopite čokoladu i maslac na pari, i ostavite da se malo ohladi.
Tucite jaja i šećer dok ne budu pjenasta, dodajte burbon vanilin šećer.
Lagano spatulom ili kuhačom umiješajte smjesu čokolade i maslaca u smjesu žumanjaka, lagano umiješajte i brašno sa praškom za pecivo i soli ( na najmanje 3 puta sipajte brašno, lakše će te sjediniti smjese.
Zdjelu prekrijte prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku 2-3 sata, a može i preko noći.

Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva, obložite lim papirom za pečenje.
Žličicom vadite smjesu i oblikujte kuglice i dobro uvaljajte u šećer u prahu.
Slažite ih na papir za pečenje i lagano stisnite sa gornje strane, ostavite razmak između jer narastu u pečenju.
Pecite 11 minuta, ako vam se i čine da nisu pečeni, jesu, moraju ostati mekani i pjenasti, stisnu se dok se hlade ( ja ih uvijek jedem i vruće dok pečem ).






...................................................................................................................................................................


Recipe :
200gr dark chocolate
50gr butter
100gr brown sugar
2 eggs
1 burbon vanilla sugar or vanilla extract
200gr smooth flour
pinch of salt
half tsp baking powder

confectioners sugar for rolling

In a heatproof bowl, placet over a saucepan of simmering water, melt the chocolate and butter. Remove from heat and let cool to room temperature.
Beat the eggs and sugar until foamy, add burbon vanillin sugar.
Gently stir chocolate and butter into eggs mixture.
In separate bowl whisk together the flour, salt and baking powder.
Gently stir flour mixture into chocolate mixture ( gradually add the flour mixture ).
Cover with plastic wrap and refrigerate several hours or even overnight.

Preheat oven to 180 celsius ( 356 F ).
Cover the baking sheets with parchment paper.
Place confectioners sugar in shallow bowl. First, form the chilled dough into balls, and then roll each ball in the sugar.
Place the sugar covered balls on the prepared baking sheet, press lightly on top of the ball, spacing about 5 cm apart.
Bake 11 min.



Broj komentara: 25:

  1. Bas su lepi! Vec dugo su mi na listi za probati... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala:) meni su najdrazi,,ljubav na prvi griz :)

      Izbriši
  2. Stvarno su divni! JOš ih nisam isprobala :(

    OdgovoriIzbriši
  3. I meni ovi kolaci odavno stoje na listi za isprobavanje, ovi tvoji izgledaju fenomenalno:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Jednom sam ih probala, radila ih je prijateljica i znam da su zbilja prefini. To su pravi božićni keksići, a izgledaju preslatko!

    OdgovoriIzbriši
  5. upravo ih izvadila iz pećnice.. presavršeni su! hvala na receptu! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) nema na cemu :) drago mi je da vam se svidaju :)

      Izbriši
  6. Pravila sam ih prošle godine i svima su se svidjeli. Sad sam pregledala sve tvoje praznične keksiće i svi su mi odlični. Svake godine se oko Božića i Nove godine ugojim jer napravim gomilu kolača i većinu pojedem.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno:) ma i ja sve pojedem,,nemogu si pomoci :)

      Izbriši
  7. isprobani, prekrasni.... ne znam kakvi su kad se ohlade jer jednostavno se nisu stigli ohladiti. Idu mi u omiljene!
    pozdrav,
    Anita

    OdgovoriIzbriši
  8. vruČe? dok peČem? kakav je to pravopis???

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja se ispričavam, ali na žalost u žurbi se prikradu pogreške :) hvala, i ispraviti ću :) ps. pečem je pravilno

      Izbriši
  9. predivni, preukusni!

    OdgovoriIzbriši
  10. Upravo gotovi...radila sam ih prvi put i odmah duplu dozu😋..
    Jako fino..pogotovo dok su topli...Drugi put ih radim sa orasima...njam. Hvala na receptu, više sam tip za torte i kreme ali prezadovoljna sam sa ovim kolačićima!😎

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pametno :) I meni su najdrazi dok su topli :) Hvala vam na isprobavanju :)

      Izbriši
  11. jel se može smjesa staviti u frizer, umjesto u frižider, kako bi se prije stisla?

    OdgovoriIzbriši
  12. Evo umesila sam keksice i stavila u frizider pa ih sutra ujutro oblikujem i pecem jer tad nam dolazi mladja ekipa od sina pa da im budu topli😊

    OdgovoriIzbriši
  13. Javljam utiske,upravo sam ih ispekla,preukusni su a kuca mirise predivno. Sin i ekipa su prezadovoljni kazu da sam najbolja mama na svetu😍. A sad idem da umesim novu turu jer i mi malo stariji volimo cokoladu u ovom savrsenom obliku. Hvala vam 😚😚😚

    OdgovoriIzbriši